Professionele en natuurlijke authentieke Wellness & Beautyproducten

dinsdag 23 november 2010

Natuurlijke Deodorant

De meeste mensen die ik ken gebruiken dagelijks deodorant om zich te ontdoen van vervelende geurtjes
onder oksels en .. elders.
Echter weten we ook dat juist in deodorants het grootste percentage gifstoffen en conserveermiddelen zitten die schadelijk zijn voor de gezondheid. Het is bewezen dat door veel deodorantgebruik op jonge leeftijd meisjes eerder in de pubertijd belanden. Het credo is dan ook om jongere kinderen geen deodorant te laten gebruiken of kies voor een natuurlijke variant zoals hieronder beschreven.
Er bestaan ook natuurlijke alternatieven zoals de Deodorant Stone, ook wel Crystal Stone genoemd.
Deze deodorant "stenen" worden in het Verre Oosten al eeuwenlang gebruikt als natuurlijke middel tegen allerlei vervelende geurtjes. Tevens helpt het bij het tegengaan van acne en werkt het verzachtend bij insectenbeten.

Wat is een Deodorant Stone:
Deodorant Stenen zijn combinaties van kaliumsulfaat en andere mineralen zouten die in een tijdsbestek van maanden gekristaliseerd zijn tot een soort grote klomp. Alleen het zuiverste gedeelte binnenin de klomp - de kern- wordt met de hand gevormd en afgevlakt tot Deodorant Stone. Het is een 100% natuurzuiver middel zonder enige toevoegingen van buitenaf.

Hoe werkt het:
De steen remt de groei van bacteriën op het lichaam door er een dun onzichtbaar filter van minerale zouten op de huid achter te laten die de bacteriën dood en de groei van nieuwe bacteriën afremt. Deze groei van bacteriën is namelijk de oorzaak van de onaangename geur. Het onzichtbare filter die de steen achterlaat plakt niet en evenmin verstopt het de poriën, waardoor de huid op een natuurlijke wijze kan blijven ademen.

Gebruik:
Het beste kan je hem gebruiken als je net vanuit bad of onder de douche vandaan komt zodat je huid nog een beetje vochtig is. Rol hem dan zachtjes over onder de oksels of voeten. Zorg hierbij dat het hele gebied is bedekt. Daarna even afspoelen en afdrogen.

Kostenbesparend:
Een deodorant stone gaat maanden tot een jaar mee en de prijzen varieren van plusminus 5,50 tot 11,50 afhankelijk van gewicht. Dus vele malen goedkoper dan de normale deodorant sticks of sprays.

Test:
Uiteraard moest ik zelf zo'n steen is uittesten en ik moet zeggen dat ik het in beginsel een raar gevoel vond geven om met zo'n steen over je lichaam te rollen. Heb altijd sprays gebruikt en ik vond het een beetje vreemd aanvoelen. Echter na een aantal dagen wist ik niet beter. Het irriteerde de huid niet en gedurende dag ben ik onder mijn oksels blijven ruiken. Moet zeggen dat ik gedurende de dag geen enkel naar geurtje heb kunnen waarnemen. Ook had ik een witte blouse aangetrokken om te zien of er ergens verkleuringen op mijn blouse kwamen en ook dit niet het geval. Ben daarna nog wezen gaan sporten met deze deodorant onder mijn oksels en ook mijn voeten ermee ingesmeert. Na afloop rook het nog steeds redelijk fris en had ook het idee dat mijn voeten minder zweette. Dus al met al een goed en natuurlijk alternatief voor de conventionele doedorants en bovenal niet schadelijk.

Waar te kopen:
Deodorant Stenen kun je bij verschillende webshops kopen. Je hebt ze tegenwoordig ook als stick en zelfs in sprayform.
Hieronder een aantal shops waar je ze makkelijk kunt bestellen:
www.vitaminstore.nl
www.manivivendi.nl (hebben ook sprays)
www.diamantwellness.com
www.alu-free-deo.nl

2 opmerkingen:

  1. Sinds kort is Natuurlijke Deodorant van Crystal Spring (zonder aluminium) online te koop bij http://ecomundy.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze Chrystal-Sticks zijn nu ook bij Kruidvat al te koop.
    Bij DA drogist ligt er een stick bij de scheerafdeling voor 2.50 euro, want vroeger gebruikte men deze sticks al bij het scheren om kleine bloedingjes te stelpen.
    Ik gebruik hem nu al een paar jaar en ben laaiend enthousiast geen geurtjes en verkleuringen en kleding meer.

    BeantwoordenVerwijderen