Professionele en natuurlijke authentieke Wellness & Beautyproducten

donderdag 2 december 2010

Witte tanden door zonnebloemolie

Ik las laatst een bericht op de website van het kruidenvrouwtje dat je d.m.v. een zonnebloemolie kuur een gezonde mondholte en schone witte tanden krijgt. Aangezien mijn tanden een beetje aan de gele kant zijn heb ik de proef maar op de som genomen.
Allereerst heb je zonnebloemolie nodig uit de eerste persing omdat hier alle actieve en natuurlijke ingrediënten nog in zitten. Dus niet het flesje zonnebloemolie die op de schappen van de supermarkt staan.
Daarna dien je een eetlepel zonnebloemolie op de nuchtere maag in de mond te nemen en hiermee te gaan "spoelen" door de mond. Mocht je niet tegen zonnebloemolie kunnen dan schijnt sesamolie een goed alternatief te zijn. Dit moet je 15 minuten proberen vol te houden. De olie voelt in het begin dik aan maar na verloop van tijd wordt hij dunner en als je het na 15 minuten uitspuugt zal de olie zo wit als melk moeten zijn. Deze uitgespuugde olie is zeer giftig en je dient hierna ook meerdere keren je mond te spoelen met water en goed je tanden te poetsen. Na verloop van tijd zouden je tanden er witter uit moeten zien en zelfs losse tanden weer vast gaan zitten.
Dus ik ben ongeveer twee weken begonnen met de kuur.
Zag er wel tegenop maar zonnebloemolie in je mond valt best wel mee. Het is niet echt heel smerig en kreeg er geen braakneigingen door. Wel moet je oppassen dat je het niet doorslikt. Heb precies 15 minuten gespoelt en bij het uitspugen was de olie inderdaad dun en melkachtig wit van kleur, dus dat wat dat betreft klopte alles. De mond voelde na het spoelen ook zuiver en gezond aan. Het enige was dat ik wat vermoeider was dan normaal echter dan schijnt normaal te zijn bij deze kuur omdat het ook het lichaam ontgift.
Dag 2 en 3 voelde mijn mond nog steeds fris aan maar kon nog geen kleurverschil zien bij mijn tanden. Wel voelde ik me nog steeds moe.
Nu ruim een week bezig en ik moet eerlijk zeggen dat de kuur me goed doet. Afgezien van de tijd dat je ermee kwijt bent want ik moet wel elke dag een kwartier eerder opstaan om dit te doen.
Mijn mondholte voelt gezond aan en ik ben niet meer moe. Sterker nog, ik heb het idee dat ik sneller en dieper slaap dan voor deze kuur. Maar dit kan ook wel een denkbeeld zijn van mij. Waar ik helemaal blij om ben en dat is de reden waarom ik deze kuur heb geprobeerd dat ik inderdaad zie dat mijn tanden een slag lichter zijn geworden. En dat is toch de reden waarom ik het heb gedaan. Het is niet zo dat je tanden in een keer stralend wit zijn maar resultaat is er zeker.
Ga het nog maar een weekje volhouden.

Overigens kun je biologische koudgeperste zonnebloemolie in elke reformwinkel kopen en soms ook in de supermarkten. De prijzen zijn ongeveer 4 euro voor een liter.

9 opmerkingen:

  1. Zonnebloen werkt echt niet hoor. Ik nu witte tanden dankzij http://www.debesteglimlach.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een inspirerend verhaal! :) Had het ook al eerder gehoord en nu ik gestopt ben met roken ga ik ook heerlijk ontgiften/mijn tandjes witter maken op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Training en volhouden is hier de tip. Train je mondspieren en laat de olie 20 minuten rollen. Werkt echt, goedkoop enngezonder

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb het nu dan 2 weken rond gedaan, maar merk echt duidelijk het verschil in kleur je tanden worden en zien er ook gezonder uit. En ik heb minder last van tandvlees problemen in de mondholte. Dus ik kan het echt een ieder aanraden deze kuur een te gebruiken. Weet iemand op deze forum hoe lang je dit mag blijven doen?

      Verwijderen
  4. Geloof mij, het werkt echt, wel misschien dan wel niet onnatuurlijk spier wit.Maar ze worden zeker witter.En ik hoef er niet vroeger voor op te staan.Direct bij het opstaan in de mond dan douchen en aankleden en nog wat rommelen en zo zit ik zo aan 20 tot 30 minuten,heerlijk .Ik doe dit al jaren eens in de 3 weken een dag of 3 a 4 .En voel me daarna weer heerlijk fris
    O ja je mag het zo vaak gebruiken als je wil,en het is ook nog eens super gezond.Veel ziektes ontstaan nl door bacterien in de mond.Dus 2 vliegen in 1klap.succes allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan deze site niet lezen, door de afbeeldingen heen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg er ook wittere tanden door! en het is niet eens slecht voor je tanden zoals die tandpasta's voor wittere tanden wel zijn. In India doen ze het al eeuwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had nooit geweten dat je met olie het kan verbeteren!
    Wat een uitvinding!
    Ik ga het toch maar eens proberen om te kijken of dat het bij mij ook resultaat boekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede tips maar ik mis wel wat dingen. Ik vond dit artikel met nog wat goede informatie. Laat me weten wat je er van vind.

    BeantwoordenVerwijderen